خرید مجموعه نرم افزارهای مهندسی شیمی
نوشته شده توسط : mohammad

مجموعه نرم افزارهای مهندسی شیمی


خرید مجموعه نرم افزارهای مهندسی شیمی


دسته نرم افزار کاربردی زیردسته شیمی

مجموعه ای از بهترین نرم افزارهای مهندسی شیمی

دیگه واقعا دوره محاسبات روی کاغذ گذشته، نمیشه ساعت ها وقت صرف کرد تا یه شبیه سازی ساده رو انجام بدیم.از زمانی که رایانه وارد بازار شده نرم افزار های زیادی برای علوم و رشته های مختلف نوشته شده که مهندسی شیمی هم از اون مستثنی نبوده.نکته ای رو در مورد نرم افزار های مهندسی شیمی بگم و اون اینکه همه اونا جوابهای کاملا شبیه به هم و دقیق نیست اما با توجه به اساس برنامه نویسیشون برای یک یا چند بخش مهندسی شیمی بهتر از بقیه جواب میدند.در اینجا قصد دارم بطور خلاصه در مورد همین موضوع توضیح بدم.





مهمترین نرم افزارهای مهندسی شیمی که در حال حاضر ازشون استفاده هم میشه اینا هستند: ASPEN ، HYSYS ، CHEMCAD ، DESIGN II و PRO II .





ASPEN (محصول شرکت ASPEN TECH. ):

یکی از معروفترین و پر قدرت ترین نرم افزار های مهندسی شیمیه که شامل چندین بسته نرم افزاری مرتبط به هم هست.اولین بار برای شبیه سازی و طراحی سیستم های معدنی و بالاخص فرآوری ذغال سنگ نوشته شده بود و در مورد کانی های فلزی هم خوب جواب میداد .بعد ها سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمی هم بهش اضافه شد.

نقطه قوت این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارها بانک اطلاعاتی واقعا قوی این نرم افزار راجع به جامدات ، مایعات و گازها هست.از مهمترین مزیت های این نرم افزار قابلیت شبیه سازی سیستم های پلیمری با اون هستش.









HYSYS (محصول شرکت HYPROTECH ):

این نرم افزار توی معروفیت کمتر از اسپن نیست. کاملا شناخته شده هست و کار با اون به علت طراحی مناسب منو ها بسیار ساده و راحت هست .نام قدیم اون HYSIM بوده که بعدا تغییر نام داده.در ابتدا این نرم افزار به منظور شبیه سازی سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمی طراحی شد اما سیستم های الکترولیتی و جامد رو هم بعدا به اون اضافه کردند.









PRO II (محصول شرکت PROVISION ) :

شاید به نسبت بقیه نرم افزار ها کمتر با این نرم افزار کار کرده باشند اما واقعا نرم افزار خوب و ساده ای هست و شبیه سازی با اون واقعا خالی از لطف نیست مخصوصا وقتی بعد از یک RUN موفق کل PFD شما سبز رنگ میشه خیلی خوشحال میشید.این نرم افزار رو برای طراحی برج های تقطیر پالایشگاه نوشته بودند و به همین خاطر برای شبیه سازی برجهای تقطیر واقعا توانایی خوبی داره البته بعد ها امکاناتی بهش اضافه شد که سیستم های پالایشگاهی و پتروشیمیایی غیر پلیمری رو هم میتونه شبیه سازی کنه.





ChemCAD (محصول شرکت CHEMSTATION ) :

اگه با این نرم افزار کار کرده باشید میبینید که محیط کاریش واقعا ساده هست.این نرم افزار هم ابتدا برای شبیه سازی فرآیند های پتروشیمیایی و پالایشگاهی نوشته شد و بعدا توسعه پیدا کرد.ابتدا احساس میکنید که واقعا نمیشه روش حساب از کرد اما خواهید دید که توی بعضی از شاخه ها توانایی های منحصر بفردی داره و بطور مثال و بر خلاف نرم افزار های قبلی در مورد سیستم های الکترولیتی خیلی خوب عمل میکنه.









DESIGN II (محصول شرکت WINSIM ) :

راستش من خیلی از این نرم افزار خوشم نیومد ، خیلی خوش دست نیست اما خوب توانایی هایی هم داره که تا باهاش کار نکنید متوجه نمیشید.به هر حال از این نرم افزار هم برای شبیه سازی استفاده میشه و انجام یه شبیه سازی با این نرم افزار خالی از لطف نیست.متاسفانه یا خوشبختانه با وجود نرم افزار های پر قدرتی مثل های سیس ، کم کد ، اسپن و پرو توو خیلی به این نرم افزار توجه نمیشه.

و

Accelrys Materials Studio v3.2
Accelrys ViewerPro5.1
Aspen 11.1
Atoms Bonding and Struct v2.0 CHEM
ChemCAD5.2
Chemical Information Services 2003
Chemical Reagent Calculator v2.0
ChemOffice V8
Chempak Add-in for Excel 2003
Chempro Engineering Suite v6.31
Crocodile Chemistry v504
Dyadem PHA-Pro v6.0
eBOOK

مورد استفاده کلیه دانشجویان و مهندسین شیمی و پتروشیمی
Epcon Engineers Aide SINET 6.11
FX ChemStruct 1.105
HyperChem7.1
HYSYS3.2
Model ChemLab v2.4
Pro II 5.61
WinMOPAC V2.0
WinSIMDESIGN9.11


اورجینال

فروشنده: تی تی شاپ

قیمت: 15,000 تومان

درصد :11

خرید مجموعه نرم افزارهای مهندسی شیمی



خرید آزمونهای دانش پذیری فراگیر کارشناسی پیام نور-برنامه ریزی اجتماعی
خرید آموزش برنامه نویسی C# 2008 نسخه Express Edition
خرید ساعت رادیوئی
خرید نرم افزار تحلیل المان های محدود در صنایع Abaqus 6.9.2




:: برچسب‌ها: خرید , مجموعه , نرم , افزارهای , مهندسی , شیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: